loading...
نورالــــــثقلیـن
کلیپ های پندآموز
">روزه تابستان">داخل تنور شو!">آخوندهای جهنمی!



اهل سنت! ولادت حضرت مهدی
معرفی کتاب صحیح بخاری
مناظره امام رضا ع با ادیان

                                                                                                              سایر کلیپ ها
سامانه نجاح سامانه موسسه
ابوالفضل حیدری بازدید : 86 یکشنبه 10 خرداد 1394 نظرات (0)

کتاب ((جهاد النفس )) در مجموعه گرانسنگ حدیثى ((وسائل الشیعه)) در نزد عالمان اخلاق از اهمیت ویژه اى برخوردار بوده است و آن پاک نهادان همواره تشنه کامان اخلاق اسلامى و سالکان طریق را به خواندن و عمل کردن به این کتاب شریف سفارش مى نموده اند.

ترجمه افراسیابی   WinRar

ابوالفضل حیدری بازدید : 737 جمعه 08 خرداد 1394 نظرات (0)

کتاب اللمعة الدمشقية تأليف محمد بن جمال الدين مكي العاملي ( الشهيد الأول ) قدس سره مي‌باشد که توسط شيخ زين الدين معروف بن شهيد ثاني شرح شده است که همين شرح يعني شرح لمعه در حوزه‌هاي علميّه در پايه‌هاي چهارم ، پنجم ، ششم تدريس مي‌شود. متن لمعه شهيد اول در بعضي حوزه‌هاي علميّه عربي تدريس مي‌شود. هر دو کتاب يعني متن و شرح لمعه به زبان عربي است.

توجه داشته باشيد اين فايل مايکروسافت ورد شامل متن عربي اللمعة الدمشقية الشهيد الأول است و نه شرح لمعه شهيدثاني که در حوزه تدريس مي‌شود.

متن کامل عربي کتاب اللمعة الدمشقية للشهيد السعيد : محمد بن جمال الدين مكي العاملي ( الشهيد الأول ) قدس سره 734 - 786
منشورات دار الفكر قم


ابوالفضل حیدری بازدید : 114 جمعه 08 خرداد 1394 نظرات (0)

 

ثعلبی از مفسیرین اهل سنت در تفسیر اهدنا الصراط  المستقیم در سوره ی حمد می گوید: صراط مستقیم یعنی صراط علی بن ابی طالب (علیه السلام) و ذریّۀ طاهره ی علی (علیه السلام) است.

امام صادق (علیه السلام) می فرماید: صراط در دنیا یعنی اطاعت و پیروی از امام واجب الطاعه. و صراط در آخرت پلی است که مومنین با پیروی و دوستی علی (علیه السلام) و فرزندانش به آسانی از آن عبور خواهند کرد.

از طریق اهل سنت نقل شده است که اگر حروف مقطعه را جمع کنند این جمله ی نورانی به دست می آید: (صراط علی حقّ نمسّکه )  یعنی راه علی راه حقی است که آنرا می گیریم[1].



[1]. کتاب کفایة الموحدین.

ابوالفضل حیدری بازدید : 93 جمعه 08 خرداد 1394 نظرات (0)

 

نویسنده: ابوالفضل حیدری

کتاب شمه ای از فضائل و مناقب امیرالمومنین ع

برخی از سخنان ارزشمند امام (علیه السلام) به ماجرای ناگوار و انحرافی سقیفه مربوط می شود که هنوز جنازه ی رسول خدا (صل الله علیه و آله وسلّم) بر زمین مانده بود. گروهی اصول مسلم اسلام، مسئله ی امامت را نادیده گرفتند، و تمام وصیت ها و رهنمودهای رسول خدا (صل الله علیه و آله وسلّم) را بدست فراموشی سپرده، بجای انجام مراسم کفن و دفن بزرگ رهبر آسمانی اسلام، در باغی گرد آمدند و به تعیین خلیفه و زمامدار جامعه ی اسلامی پرداختند و لا اقل حدیث غدیر خم که 60روز قبل در بازگشت از سفر حج در میان 150هزار زائران خانه ی خدا از طرف پیامبر اسلام (صل الله علیه و آله وسلّم) مطرح شده بود را بیاد نیاوردند، و گویا نبودند و ندیدند

ابوالفضل حیدری بازدید : 520 چهارشنبه 06 خرداد 1394 نظرات (0)

استاد احسان کرمانشاهانی در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی نشست دوره‌ای اساتید، درباره ارتباط علمی استاد با طلاب، مطالبی بیان کرد که به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

اولین نکته‌ای که باید به آن توجه داشته باشیم این است که ارائه درس توسط استاد با چه اهدافی می‌تواند صورت بگیرد. ما اگر فقط اهداف در محور ارائه درس را ببینیم، یعنی غیر از اهداف اخلاقی و معنوی و اینها که آن اهداف دیگری است که باید در ارتباط استاد و شاگرد صورت بگیرد، همان هدفی که در محور ارائه درس شکل می‌گیرد، گاهی صرفاً برای نقل و انتقال یک سری از داده‌ها، اطلاعات از ذهن استاد به ذهن شاگرد است؛ درس از این جهت در حال شکل‌گیری است. اگر ما درس را، هدف علمی‌اش را در این خلاصه کنیم، مشکلات زیادی در درازمدت برای ما پیش می‌آید؛ یعنی انسان‌هایی به وجود می‌آیند که وقتی استاد همراهشان نیست، قدرت فهم متن را ندارند و خودشان قدرت تحلیل را ندارند، خودشان قدرت کشف مجهولات را ندارند. علاوه بر اینکه این اطلاعات داده شده، مخصوصاً با این ظرائف و ریزه‌کاری هایی که مثلاً در سطوح عالی است، این اطلاعات با فاصله گرفتن طلاب از متون درسی پاک می‌شود و طلاب بایستی دائماً مراجعه کنند به چیزهایی که در کتابهایشان نوشته‌اند.

هدف‌گذاری در ارائه درس

بنابراین صرف انتقال اطلاعات در سطح عالی چندان فایده‌ای ندارد. ما باید هدف‌های دیگر را هم تعریف کنیم. از جمله آن هدف‌ها، قدرتِ رسیدن به فهم متن و از جمله آن‌ها ایجاد سوال صحیح از متن است؛ یعنی ما به این متن چه اشکالی را می‌توانیم درست طرح کنیم؟ چه سوالی در اینجا جا دارد از متن بپرسیم؟ و همچنین ایجاد این قدرت که متعلم بتواند در آن علم، خودش فکر کند، خودش از مبادی به نتایج و به مسائل جدید و حل آن مسائل برسد. اینها جولان ذهنی دادن به متعلم، قدرت ذهنی دادن به متعلم، قدرت فهم دادن به متعلم، این‌ها می شود جزو اهدافی که ما باید در تدریس در سطوح عالی دنبال کنیم.

بنابراین، اهداف، در نوع تدریسی که ما برای طلاب و متعلمین ارائه می‌دهیم تأثیر می‌گذارد. این طور نباشیم که شخص فقط اطلاعات را یادداشت کند و هیچ‌گاه طی سال سوالی از ما نکند، یا ما از او سوالی بپرسیم که ببینیم آن چیزها را حفظ کرده یا نه؟ در حالی که باید سوالی بپرسیم که ببینیم به فهم جدیدی رسیده یا لوازم حرف ما را فهمیده است؟ سر کلاس باید این راه‌ها پیش گرفته شود. پس نکته اول این بود که ما باید هدف‌های تعلیم را بدانیم. هدف‌های تعلیم در راستای علمی تأثیر می‌گذارد.

ابوالفضل حیدری بازدید : 94 سه شنبه 05 خرداد 1394 نظرات (0)
زنى را آوردند نزد عمر كه آبستن بود و اقراركرد بزنا پس عمر فرمان داد كه او را سنگساركنند پس على عليه السلام برخورد كرد به او فرمود: اين زن را چه ميشود، گفتند عمر دستورداده او را سنگسار كنند پس على عليه السلام او رابرگردانيد و فرمود اين تسلط و حكومت تو است بر او و اما حكومت و سلطه اى نيست براى تو بر طفيلى كه در شكم دارد. و شايد تو او را شكنجه دادى يا ترسانيدى گفت: آرى شكنجه اش دادم فرمود:

آيانشنيدى كه پيغمبر خدا صلى الله عليه و آله فرمود:

حدى نيست براى كسي كه بعد از شكنجه اقرار كندكه او را" بند زده يا بزنند" يا در زندان حبس كنند يا تهديد كنند كه اگر نگوئى چنين وچنان خواهيم كرد پس اقرارى براى او نيست" واقرار او ارزش و اعتبارى ندارد" پس عمر اورا آزاد ساخت سپس گفت " عجزت النساء ان تلدن مثل على بن ابيطالب لو لا على لهلك عمر "بانوان عاجز و نازا هستند كه مانند على بن ابيطالب بزايند. اگر على عليه السلام نبود عمر هلاك شده بود. 

وعن عبد الله بن الحسن قال دخل على على عمر وإذا إمرأة حبلى تقاد ترجم قال ما شأن هذه قالت يذهبون بى يرجمونى فقال يا أمير المؤمنين لاى شئ ترجم إن كان لك سلطان عليها فما لك سلطان على ما في بطنها فقال عمر رضى الله عنه كل أحد أفقه منى ثلاث مرات فضمنها على حتى ولدت غلاما ثم ذهب بها إليه فرجمها، وهذه المرأة غير تلك والله أعلم لان إعتراف تلك كان بعد تخويف فلم يصح فلم ترجم وهذه رجمت كما تضمنه الحديث. الكتاب: ذخائر العقبى في مناقب ذوى القربى المؤلف: محب الدين أحمد بن عبد الله الطبري (المتوفى: 694هـ) عنيت بنشره: مكتبة القدسي لصاحبها حسام الدين القدسي بباب الخلق بحارة الجداوي بدرب سعادة بالقاهرة عن نسخة: دار الكتب المصرية، ونسخة الخزانة التيمورية ج1 ص81.

تعداد صفحات : 9

درباره ما
طلبه و دانشجوی ارشد فقه و حقوق www.aboalfazl.h@gmail.com
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    نظرسنجی
    نظزتان درباره این سایت چیست؟
    صفحات جداگانه
    پیوندها
    قالَ الاِمامُ الْباقِرُ(عليه السلام): عالِمٌ يُنتَفَعُ بِعِلمِهِ اَفضَلُ مِن سَبعينَ اَلف عابِد؛
    دانشمندي كه از علمش سود برند،از هفتاد هزار عابد بهتر است.(بحارالانوار،ج75)

    آمار سایت
  • کل مطالب : 93
  • کل نظرات : 2
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 6
  • آی پی امروز : 7
  • آی پی دیروز : 29
  • بازدید امروز : 44
  • باردید دیروز : 170
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 7
  • بازدید هفته : 448
  • بازدید ماه : 1,220
  • بازدید سال : 7,817
  • بازدید کلی : 66,936
  • دانلود کلیپ طنز سیاسی دکتر سلام
    فرق مسئولین ما با اصحاب امام صادق ع

    راشل کوری_گروه فاطمة الزهرا
    ">